Sommardag!

RECEPT PÅ EN bra dag:

• Frukost med familjen följt av chill & en löpsväng
  • Löpsväng med stundtals 4:55 tempo så man är totalt slut som människa
  • Peppande jobbsamtal med chefen to be
  • Promenix, trevligt sällsis + gofika ute i det fria
  • Fira 3 år som förlovad med världens godaste middag
  • Ett glas Sangria på det
JAG VILL INTE att sommaren (som inte ens riktigt infunnit sig) ska ta slut!

Proteinkaffe!?

MÅSTE INTE DETTA vara typ världens mest onödiga produkt?! Visst jag gillar kaffe och jag tycker om proteinpulver men ... vad ska man med detta till som kostar 139 kr för 500 g(!!) Kan ju lika gärna dricka vanligt kaffe isf .... Någon som testat denna produkt från Gymgrossisten? Lite nyfiken är jag allt ;)

Sista semesterveckan!

JA DET HÄR är sista veckan som honey boney har semester, tror jag får mer ångest än honom över att han ska jobba igen! Men ... sen kommer jag och bellan va hemma i knappt en månad innan mammaledigheten också är slut. Då blir det fetträna sista månaden, promenera, gymma (nu när vi har bil) och så vidare. Banne mig!

JA VECKAN BÖRJADE bra iaf trots skitdåligt väder, klev upp och åkte ner på stan en sväng, gjorde lite ärenden och åkte på  Dollar store. Sen hem och luncha sen var vi på en trevlig dejt med Therese, Johan och Alva nere på Technichus. Shit vad Isabelle gick omkring, hon jublade när vi kom dit och sen gick hon med bestämda steg överallt ... var nice iaf mé en fika! Har hunnit gymma idag också, rygg & axlar ...

Hemma från Åre/Duved!

YES IDAG VID 17 parkerade jag bilen utanför dörren härhemma och vi var hemma igen, skönt tycker jag! Värmen slog tom. emot en, ha ha! I Duved har det varit typ 14 grader och här var det väl 26, snacka om skilnnad på kust och inland! På sommaren ska man vara vid kusten men vi har ändå haft en kanonbra vecka! Mysig!

HAR GJORT MASSA olika upptåg. Får se om det dyker upp ngt om det senare ... nu ska jag gå och knoppa, är sjukt trött efter natten som var. Idag kört 30 mil bil och sprungit 6 km. .... Ja ... thats it. På Isabelle fronten så är det nya: Stampa med foten! Ha ha, hon har lärt sig att stå på ett ben och stå och stampa med andra benet, skitkul tycker hon, och hon ser rätt lustig ut!

Semester i fjällen!

Vi har det himla bra, alla 3! I måndags åkte vi hemifrån, har hunnit med lite soliga promenader, bus & mymedel Bellan, besök på Åre chikladfabrik, besök hos tremäbningar och bus med en annan 1-åring och en snart 3-åring!

Igår tisdag sprang jag och M broarna runt medan farmor passade I och fet var så härligt! En perfekt löprunda på drygt en mil! Så bra attljumma springa medan i är med farmor!

Nu ska vi strax lägga I och bege oss in till Åre för en matbit! Blir dålig upåfateringgör appen fungerar inte alls bra!

Nedräkning!

41 DAGAR KVAR till Tjejmilen! Tagga tagga! Idag blev det 7 km promenad men ingen löpning, hoppas få till ett pass imorgon!

Veckoslut a la Höga Kusten!

SVÄRMOR KOM JU i torsdags så det har blivit en del utflykter. I fredags åkte vi ner till Nickebo, Solumshamn, skärsviken och Smitingen. Igår, lördag, åkte vi norrut och visade världsarvet Höga Kusten och Höga Kusten bron. Sen käkade vi lunch på Höga Kusten hotellet, åt en supergod räksallad!

IDAG HAR VI varit ut på Hemsön, vi fikade på deras cafe och kikade runt. Toppenväder har vi haft alla dagar också! Sen har jag och M varit ut och svirat två kvällar på stadsfesten, lyx med barnvakt! Igår blev det rätt lugnt, vi åt middag, satt & surra i tältet och lyssnade på Eight balls. Eight balls var riktigt bra faktiskt. Mange Makers kunde man ju däremot vara utan!

HAR FÖRSÖKT ATT uppdatera bloggen via mobilen flera ggr men det fungerar inte alls! Trist!

Lördag hela veckan!

JA EGENTLIGEN ÄRE ju lördag hela veckan nu på semestern ...

HAR VARIT MED om en hemsk natt inatt, I har varit grinig mellan 01-04.00. Yeeah! Välling, Alvedon, ny blöja, våran säng vs. hennes säng, vaggning och allt ... inget hjälpte! Men tog mig i kragen och klev upp vid 9 för att springa en runda. I fick ju vara med farmor så det är prefekt =)

6 KILOMETER BLEV det på cirkus 35 minuter. Skönt! Har tagit en dusch och nu väntar vi på att I ska vakna så vi kan åka upp till Höga kusten hotellet och käka lite lunch och visa svärmor trakten. Sen i eftermiddag kommer lite annat främmande och efter det ska jag och M på stadsfesten, ikväll blir det middag i tältet och grejer. Funderar dock på att hålla mig till LOKA ikväll.

Lillstumpan på morgonkvisten! Trött, grinig och lite allmänt onöjd med tillvaron?! Tänder!?

Torsdagens stadsfest!

VI HADE EN superrolig kväll på stadsfesten igår, så imorse när jag vaknade ville jag bara ... ja, jag vet inte vad men inte kliva upp 07:00 med svärmor och en pigg och rask 1-åring iaf! Vi sågs hos Sofia och sen blev det E-type, musikpolisen och ännu mera vin nere på stadsfesten! Mycket folk, härligt väder & både M och jag var ute! Superkul!

SEN ATT M och jag tog varsin taxi hem och var hemma typ efter varann är ju en annan sak, ha ha! Det tyder bara på en sak och jag kan säga att vi INTE var ovänner!

MINST SAGT SEG dag idag men det var det värt!

Bra start!

Uppstigning 07:00 och löptur direkt på det! Småsegt var det men skönt så här efteråt! Dagen låt: adele! Kommer bli en bra dag det här, väntar finbesök mitt på dan! Och solen skiner!

Sommar & sol!

Det perfekta sommarvädret har äntligen kommit till oss! Värme och sol, perfekt för lata dAgar att steka i solen! Njuuuut!

Allergi efter graviditet?!

Har aldrig varit allergisk förut men har känt mig konstig till och från i veckor nu! Nästäppa, snor och i ett par dar nu har det kliat nå jävulst i ögonen! Ptatade med vc så nu ska allergitableteer inhandlas! Pronto! Hoppas det går över bara! Ledsen att inte orka träna ... På Google står att hormoner gör att man kan utveckla allergi efter graviditet... Jahapp snacka om att heela dumma kroppen ändras!

Årets 1:a bad!

IDAG VAR DET, kors i taket, lite bättre väder! Startade dagen med en morgonpromenad. Sen på sen eftermiddag åkte vi och badade en sväng. Eller vi och vi, jag badade och M och I tittade på! Var galet kallt i vattnet! Men ingen sommar utan bad ...

NU SITTER JAG hemma medan M är och tar någon öl. Jag hoppas verkligen att I's tänder kan kika fram en gång för alla nu, så vi kan få sova i lugn och ro igen. Har sett att ytterligare en tittat fram på nederkäken och tycker mig se en till som är på väg uppe bredvid framtänderna!

Galen unge!

Inatt vaknade I 01.00 första gången och var ledsen. Det blir tidigare och tidigare för varje natt! Trött nu! Har inte sovit knappt efter det ... Gick upp med henne ny och hon springer omkring med en hink på huvudet, ha ha! Gissa om hon styper i saker då hon inte ser nåt ...

Långpass!

LÄNGDREKORD SEN EFTER graviditeten: 13 km.

Wrap handlat på Stadium!

NÄR VI VAR i Ö-vik passade jag på att gå på Stadium, bästa sportaffären! Testade att handla med presentkort från Wrap och det gick ju alldeles utmärkt. Jag var visserligen först för den kassören med att dra fram telefonen med presentkort men efter att ha frågat en kollega så fick de till alla koder osv. Så det blev ett sånt här linne till halva priset, inte dåligt, tack Therese!

Junsele djurpark!

VI HADE SKITKUL på kalaset hemma hos päronen i lördags! God mat, bra musik & trevligt folk! Kvällen avslutades nere i sjöboden med drinkar och grejer. Men jag tog det rätt lugnt eftersom vi skulle köra bil på söndan också. Och sagt och gjort så gav vi oss iväg mitt på dan på söndagen och var framme på vårt andra stopp: Junsele djurpark. Vädret var skittrist men vi gjorde det bästa av eftermiddan och kvällen, käkade pizza inne i byn, checkade in i stugan och sen blev det uppehåll så vi kunde ta en promenad på en timme. Sen började det vräka ner igen så vi var mest inne i stugan och kollade på regnet och på en film.

VAKNADE IMORSE AV att det sken in genom gardinerna, och det var strålande sol ute och blå himmel, helt underbart! Så vi städade ut oss ur stugan och sen gick vi på djurparken. Isabelle tyckte nog det var lite skoj iaf, "dä dä dä" säger hon och sprattlar med benen. Så pekar hon med hela handen när hon ser ngt roligt! Vi käkade lunch på djurparken innan vi drog vidare mot Sollefteå/Långsele och hämtade en ny pendlarbil som M har köpt. Kommer bli kanonbra!

Isabelle i sin nya hoodtröja som hon fick av mormor!
Vår stuga - finväder idag!

Roadtrip!

Sitter i bilen för nu vankas det 33-års fest i Ö-vik! Tror det blir ett stopp inne i stan först oxå! Sen blir det middag osv, får se vilka som kommer, 48 inbjudna från början men nu har jag inte riktigt koll på vilka vi blir!

Tjejkväll + vaknatt

GÅRDAGSKVÄLLEN VART RIKTIGT trevlig! Var hos Theresh på tjejkväll, ost & kex, lite vitt vin, en massa surr och en DVD som bara låg kvar i fodralet. Betyder ju att vi hade skoj ändå! Tack!

KOM HEM STRAX efter 12 och sen vaknade lillkackaduan vid 02 inatt för , M gav henne välling men ändå vart hon inte nöjd. Sååå en massa skrik och gnul i flera timmar .... gav henne alvedon och ny blöja. Somnade kanske vid 5-6 tiden imorse och upp 8. Weee vad pigg man är idag, ho ho! Men ett som är säkert: tand nr 5 och 6 är på starkt intågande. En i nederkäken och en i övre. Mamma som ska va barnvakt ikväll/natt få se hur det går och hur imponerad hon blir av detta!

Freaky friday!

Dagen har gått i ett och jag gillar det! Har varit på technichus med la familia, löpsväng på 13 km! Äntligen ett riktigt långpass som kändes bra och roligt! Ska nu kila iväg på tjejkväll, dricka lite vin, fasen vad trevligt hipp som happ! ;)

Äppelmuffinsbak!

FARLIGT GODA MUFFINS och receptet är snott från boken "One & only cupcakes och muffins".

1. värm ugnen till 200 grader. blir ca 12 stycken

2. lägg mjöl. socker, bakpulver och 1 tsk av kanelen i en bunke.

3. Tillsätt ägget, mjölk. äpppelbitar och olja och rör några sekunder till allt har blandats samman. Skeda upp blandingen i formarna.

4. Blanda nötter, råsocker och resten av kanelen, strö blandningen över muffinsen.

5. Grädda i ca 20 minuter till de har höjt sig och är fasta. åt dem kallna.

INGRIDIENSER:

2 msk hackade nötter

50 g ljust råsocker

Torsdag!

REGNET DET BARA öser ner! Men ... har haft en lovely fm ändå! Började dagen med ett besök hos min kära nagelguru, hon är så rolig! Vi prata om ditten och datten medan hon fixade mina naglar, det bästa är att hon "klagar" på ortsbefolkningen, ha ha! Jag, som inte är härifrån, har inga problem med det, men det är lite kul att en inföding känner sin stad så väl och bara basunerar ut det till mig. Och jag sitter på andra sidan bordet och nickar, ha ha! Tummen på spiken eller vad det nu heter ...

JEPP, SEDAN KOM jag hem till mina bästa, svidade om och drog ut på en liten löpsväng a 6 km. Så himla härligt, det bästa idag var att vi slapp regnet, nu vräker det ner igen. Funderar på bakning, städning, ja.... hemmafix.

Go middag!

Ikväll har vi varit ute och käkat god middag ute på Hamnkrogen med 2 andra par, skittrevligt! Isabelle satt snällt i ett par timmar men en hel del underhållning krävdes i form av mat + Babblarna 2000 gånger! Fattar inte att hon aldrig tröttnar på Babblarna! Sen kom en liten kille i typ samma ålder som henne så de kunde sitta och spana på varann, he he! Käkade lax med färskpotatis, helt ok! Så en sweet dag blev det :)

Semester #3

DAG 3 SOM M och jag är lediga tillsammans nu, och regnet fortsätter att vräka ner! Imorse åkte vi på gymmet, han ställde sig på bandet och jag gymmade. Så nästan en timme blev det, rygg/axlar/bröst och lite mage körde jag. I var lika snäll som vanligt, mellan setena får man plocka upp allt som hon sitter och kastar på golvet, ha ha!

SEN VAR VI  på affären, så typiskt man ska träffa alla där när man ser ut som en lortgris, svettig och dan ...

Psyktest!

1timme på löpbandet blev det idag + 20 minuter gym! Jobbigt för huvet att stå kvar timmen ut men hellre det än regn å blåst!

The killers

GAMMAL GODIG SOM jag glöm bort! Men nu har jag nytt på spellistan också blir det gymmet. Undra hur länge man orkar stå på bandet ...

Svensk sommar!

SEMESTERDAG NR 2 and thats what it's like ...

Vår nya Carena Easy!

SÅ HÄR SER nya sulkyn ut! Kommer blir perfekt att ha med i bilen och för shopingturer! M var mest förtjust i mugghållaren och jag gillar designen med stjärnorna, ha ha! Man får tacka grannarna för förhandstitten ;)

TYDLIGEN SÅ ÄR Carena BRIOS märke också! Jag som alltid gillat BRIO!

Kvällens verk!

NÄR VI KOM hem från IKEA blev det löptur tillsammans med M och I. Sprang ca 6 kilometer och kändes helt ok, förutom detta jäkla håll jag får titt som tätt! M tog barnvagnen sista biten men från början körde vi 5 minuter var och turades om!

SEN HAR JAG donat i hallen, det blev en väggdekoration och en tavla uppsatt. Inte helt nöjd men får se vad jag ska hitta på mer förutom blommorna ... lite pics:

Shoppingdag!

Eftersom detvar gråmulockret regn imorseåkte vi ner till birsta för shopping. Var fler som tänkte exakt likadant och alla skulle käka 12 på IKEA! Apless nu, heltsfäriskt, sitter i bilen på Elgiganten och väntar på M sen åker vi hem. I är halvgrinig för hon sov bara en kortis efter lunch i vagnen! Men men. .... Ny vagn, iPhone-dockà och lite annatsmått & gott blev det!

Gatufesten 2012

VI HAR HAFT en grym helg på Gatufesten! Superroligt! Med roligt sällskap, två olika förfester, grillning och liten svängom nere på stan. Lite shopping där jag och Emma lyckades köpa exakt samma linne från Gina Tricot, lite komiskt när vi kom ut från affärn och upptäckte det! Var mest i Daltons tältet på kvällen och igår blev det Oscar då Gatufesten var slut. Hängde där till 03 och sen promenera hem, efterkaka på det så då var man i säng vid 5 imorse! Ja!

ÄR LITE SMÅTT sliten idag ... men kul har vi haft! Lite roliga folk har man ju också träffat, en kille som trodde jag skämtade ang att jag är mammaledig: "näe, du ser INTE ut som en mamma!" Ha ha!

Lördag i Sundsvall

Note to self: ha inte vita byxor på gatufesten!

Men vi hade en grym kväll igår, middag,förfest, öltält, takida också en älgkebab på vägen hem! Nu ska jag försöka taggà tillinför en till kväll! Först en sväng på stan!

Full fart!

JA FULL FART mot helgen alltså! Fredag idag, sååå härligt! Det betyder att M får semester och att alla 3 får umgås massor! Men först, så blir det 2 kvällars gatufest för mig! Det ska bli så roligt! Hoppas verkligen att detta väder håller i sig!

IMORSE SÅ ÅKTE jag och Isabelle ut till Sofia och Johan och hälsade på. Vilket kanonställe de har, alldeles vid vattnet! Solat, surrat och jagat jäntan har vi gjort! I har inte käkat så mkt lunch för hon var så trött när vi kom hem ... hoppas dt går bra för henne och pappsen i em. ändå! Sen kanske barn också vill äta mindre när det är så här varmt!? Känns nästan så på hennes aptit. Sen så har hon ju fått en tand till också ...

JA NOG OM det, ska slänga mig i duschen så jag är resklar när M kommer hem!

Sicken dag!

Ligger ute och steker och det är sjuktvarmt! Härligt! Imorse var vi ner på stan och dufyndade lite reasaker, shorts, tubtop och linne till mig! Sen bolaget för lite vin, cider och rose! Nu är jag redo för gatufest!

Ska se om lilltjoppa vaknar snart nu... Känner mig rätt färdigstekt efter snart 3 Tim i solen!

Älskade hav!

NU HAR I fått premiäråka båt! Det var ju lite som att åka bil egentligen förutom att man om möjligt sover ännu godare till ljudet av en stor dieselmotor och vågkluck! Hon satt i sitt babyskydd och sov på vägen till Ulvön, sen var vi där, chillade i båten, fikade, klev i land och lekte lite på gräset, åt go'middag på Alma och sen åkte vi hemöver mot kvällen! En härlig dag på havet! Och det gick ju kalasbra att ha med henne. Hon gillade inte flytväst dock, den satt på i ungefär 2 minuter!

Instajuni

NU HAR DET gått några dar in på juli men tänkte ändå sammanfatta juni lite kort med bilder!
  • I början på juni var det Svensktoppen nästa med P3 på Mellanholmen
  • Jag kämpade hårt och fick till slut igen några gamla jeans igen!
  • Besiktade "gammbilen"
  • Var med Therese och Alva på Technichus
  • Sommarens första rosévin
  • Avslutning med Öppna förskolan, dock en kall tillställning utomhus
  • Lite sol & chill på verandan
  • Ny gofrulle med 1 banan och 2 ägg, tadaa!
  • Playdate i lekparken
  • Jag och I hade en "ensam helg" då M var bortrest. Härlig fika uppe hos Maria och Jesper, halva priset på leksaksaffären och stros genom Östanbäcken.
  • Började käka Naturdiet smoothie till lunch, - 5 kg på en månad.
  • Isabelle och Hjalmar blev kompisar, äntligen!
  • Fixade naglarna
  • Nya verandan blev färdig
  • Köpte ny bil
  • Jag och I lyxa iväg på gym, när vi äntligen har bil!
  • Och månaden avslutades med jobbpartaj, Matfest, trevlig kväll med Therese's familly och ännu mera Matfest nere på stan!
JA OCKSÅ VAR det ju förstås midsommar, har konstigt nog inga bilder på telefonen från det! Men Det var hur härligt som helst, kul partaj, vackert väder och det bästa sällskapet med Jeanette & co.

Mr Deal bjuder på glass!

OM NI VILL ha en gratis glass och har 3 minuter över så kirrar Mr Deal det!
Gratis glass! Först till kvarn gäller!

Back home!

NU HAR JAG och Bellan kommit hem från Ö-vik. Vi har haft det superbra! Mån-onsdag var vi borta men det känns mkt längre än så! Helst om man kollar på min posthög, ha ha! Men det är dessa sabla kataloger; Ellos, La Redoute, nåt mer också hade jag fått Amelia. JA ja ... tvättmaskinen snurrar och I sover en skvätt. Så jag ska väl plocka lite härhemma ... konstigt när jag är hemma så är allt tipp topp när M kommer hem ... nu ser det ut som när man lämnat ungefär fast skitigare .... Karlar ...

Det här med nattning!

Det brukar aldrig vara några problem att få Isabelle att sova men idag var hon Superfin fram till 22.30. Å sen var ju kvällen liksom slut. Mellan 19.30-21 höll jag på och sen en sväng igen efter mera lek. Hon somnade som tillochsött tummen för att sen hux flux stå och gunga mot spjälorna! Drives me Nuts! Stackars dem som har det så här ofta! Ja ... Så det var den kvällen det ... Men vi hade en tokvärlig dag med mamma och pappa iaf! Imorgon ska vi åka hem igen!

Måndagmorgon!

HELT OK VÄDER så nu ska denna sötnöt och jag åka upp till mormor och morfar och umgås! M jobbar ju sin sista vecka innan semestern nu så vi roar oss sjäva några dar till. Hej hopp!

Isabelle 10½ månad!

Söndag i juli!

SNACKA OM ATT man blev paff idag när det var 20 grader varmt mitt på dan, och sen till kvällen kom regnet! Men va gör det, vi hann ju vara ute idag ändå! Det blev en promenix ner på stan i värmen och sen en härlig lunch på Matfesten. Käkade rökt lax, fransk potatissallad och tzatsiki. Laxen var verkligen grymt god! Lillsnuttan var sen lite halvtokig på eftermiddan här och skrek rakt ut vid middagsbordet, tror det är nya tänderna som är på G. Måste va det!

HAR LAGAT MAT i ett par timmar, 12 burkar till Isabelle och 2 matdosor till M. Snacka om snäll ;) + en massa katrinplommonpuré, går åt som smör i solsken typ, ha ha! Har pratat med päronen så imorgon ser det ut som om det bär iväg norröver för mig och lilltjoppa! Då ska vi ut på sjön om det blir finväder!

Bild från idag, fräscha bänkar i Härnösand =P

Kung igår ...

... KNÄCKT IDAG SOM brorsan brukar säga! Ha ha, nä riktigt så illa är det inte men det vart ju några glas vin igår och det känns! Tur man har en liten en som låter en sova till 8 iaf! Var skittrevligt igår iaf med middag, god efterrätt med jordgubbar/glass, kubbspel och en massa surr! Det enda sura var väl att knotten höll på äta upp en igårkväll, har aldrig varit med om så mkt insekter häruppe faktiskt!

NU SKA JAG gå ut och njuta av solen! M håller på och klipper gräset. Äntligen lite bättre väder.

Lördag!

På väg isäng efter engrym kväll med Therese, Johan och Alva. Skitkul atthus dem här! :)