16:8

Har suttit och läst en massa om periodisk fasta ( det är ju det jag kör utan ha varit riktigt medveten om det) och det är så intressant! jag har följt Ulrikas bok, men hon kallar det ju inte 16:8. För mig funkar det skitbra att skippa frukosten och nu börjar kroppen bli van! 
 
Känner mig pigg på det, håller förbränningen igång och det känns och sen behöver man inte va fixerad att käka till exempel var 4:e timme heller! Kroppen bryter inte ner muskler på 16 timmars fasta! Och dessutom tror jag mkt på att leva som stenåldersmänniskan, det vi är skapta för! Matrevolutionen har gått fortare än vår kroppsliga utveckling! 
 här finns mer intressant att läsa: http://56kilo.se/periodisk-fasta-hur-och-varfor/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0