Min hälsolista!

HALLÅ BLOGGSFÄREN! RAMLADE in på en hälsolista som Glamourmamman skrivit, här kommer den i min tappning! Haka gärna på om ni vill!

Min idrottsbakgrund: Skolgympan var inte min grej, men jag höll ändå på med en del idrotter på fritiden - bland annat minigolf, ha ha. På högstadiet gick jag på aerobics, som jag tyckte var superkul! Men lagsporter har aldrig varit min grej och jag är RÄDD för bollar ...

I mina öron när jag tränar: Allt möjligt, men lite upptempo och schysta beats är aldrig fel, typ Good Feeling med Flo rida eller In my mind med Ivan Gough.

I min träningsväska: Har ingen men vattenflaska och skor brukar få haka med och telefonen. Duschar helst hemma.

Favoritmuskel: Rygg och bröst.

Mål med träningen: Att må bra och hålla mig i trim. Håller på att klura på några löparmål el dyl.Så det kanske kommer framöver ;)

Favoritövning: Kryssdrag

Favoritmat: en god köttbit!

Mina inspirationskällor: Träningsbloggar (Olga Rönnberg, Stay Fit-Therese, PT-Fia m.fl.), och andra personer i min omgivning som kan sin sak inom träning.

Favoritkonditionsträning: Löpning. Här snackar vi endorfiner!

Favoritmellis: Kaffe och kesella med hallon/FUN light jordgubb

Då tränar jag allra helst: På helgen på förmiddagarna då man har all tid i världen och är PIGG!

Mitt bästa kosttips: Havregrynsgröt till frukost.

Favoritlivsmedel: Kyckling

Mitt motto: Life is movement!

En fredagskväll unnar jag mig gärna: Ett glas rött

Hälsa för mig: är A och O, så viktigt att man mår bra och är frisk! Annars är inget kul ...

Det här åt jag idag: Frukost, lunch och middag.

Därför tränar jag: för att det är kul, för att må bra

Min favoritfrukost: hotellfrukost

Detta skulle jag vilja utöva: Crossfit/löpning i grupp

Så sover jag: Varierande, ha ha! Med en 1-åring blir det väl si så där ...

Detta klarar jag mig inte utan: ett par bra träningsskor

Detta tränar jag allra helst i: tights och färgglatt linne. Och mina Asics på fötterna.

Glöm inte att: du bara jämför dig med dig själv och tävlar mot dina egna tider/resultat osv.

 

Nu ska jag strax dra på mig träningskläderna och åka på corepass på gymmet!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0