Frukosttips a la FF!

SUPERGODA PLÄTTAR, MYCKET bättre än vad jag trodde när jag såg receptet! Om man inte vet att de är fyllda med kvarg kan man lika gärna tro att det är Philadelphia-ost i dem. Så jädra gott! Mmmm! Blev en lyxig helgfrukost!
 

EN GRUNDSATS MED PLÄTTAR:

3 Äggvitor
50 g Kvarg
15 g Havregryn

Mixa allt och stek i en panna.


Fyllning

60 g Kvarg
30 g Skinka
30 g Gurka
10 g Sallad
10 g Tomat

I en skål brevid 1 dl  – lätt yoghurt naturell. 20 g Musli

Kostprogram: 1500 kcal Ca: 315 kcal

HÄMTAT FRÅN STEFAN Spångbergs blogg.

Mina plättar med skinka, kesella & grönsaker!

Kommentarer
Postat av: Tess

Läste inlägget du tagit receptet ifrån. Får man ha vaniljpulver i kvargen?

2012-11-07 @ 14:22:53
URL: http://theresehjerpe.blogspot.com
Postat av: Caroline

Åh vad fräscht och gott det såg ut!! Det måste jag nog testa till helgen när jag har mer morgontid! :)Kul att du hade lämnat en kommentar i min blogg så att jag hittade hit!! Alltid bra att kunna inspirera varandra :)

2012-11-07 @ 20:14:09
URL: http://wangberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0