Dag 17 & 18 - Fitnessfighten

KÄMPAR PÅ - IDAG var det tyngre än vanligt. Har målat som en tok idag och kände mig energilös vid träningen ikväll. Igår försökte jag mig på att göra Fitnessfightens äppelkaka. Den var inte någon höjdare, äter hellre kvarg med bär kan jag säga!

1/2 äpple

SMETEN:

15 g havregryn

1 tsk kvarg

1 äggvita

Kanel

Lite blåbär till garneringen

GÖR SÅ HÄR:

Skala äpplet och kärna ur det.

Skiva det i tunna skivor.

Vispa äggvita, kanel, 1 tsk kvarg samt havregryn.

Ta en rund ugnsfast form eller en muffinsform.

Lägg hälften av smeten i botten och fyll på med skivade äpplen. Häll sedan på resten av smeten.

Grädda i övre delen av ugnen på 200 grader i ca 15-20 min.

Serveras med kanelcreme. Blanda kvarg med kanel.

Är även gott med keso istället för kvarg.

Toppa med några blåbär

Kostprogram 1500 kcal:

Total energi: 151 kcal

Mängd: Kolh 16g | Protein 17g | Fett 1,4g | Fiber 2,7g Energi: Kolh 43E% | Protein 46E% | Fett 8E% | Fiber 4E%

 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Testa Isf inte pepparkakan! Fy säger jag bara!
Men tänkte ge den en ny chans med lite saffran ist!

2012-11-18 @ 21:23:13
URL: http://theresehjerpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0