Vardagsaction!

NÄR JAG OCH la familia sitter och äter middag så knackar det på dörren:

- jag skulle bara berätta att det brinner i erat hus (bor i parhus)
-öh, jaha det har jag inte märkt!
- nä, men jag tänkte berätta det bara ...
- tack, säger jag artigt

MAN UR HUSE och kallabalik för jag tror att hela områdets boende undrade vad som hänt, massa folk strömmade till iaf. Och efter någon minut så även brandkåren.

MIN ÄLSKLING RYCKTE in och kopplade från elen på huset medan jag stog och höll i knoddan våran. Som tur var så brann det i bortre änden på huset och långt ifrån vår del av huset. Men ändå ... man blir påmind om hur skört livet är. Tänk om det börjat brinna mitt i natten etc ... 1000 tankar och hönsamma som man är. Förutom att det luktade jättemycket plast och rök så är det ingen skada skedd hos oss, vi har vädrat en massa. Vår granne måste dessvärre flytta omgående för det ska väl saneras.

MEN INGET ONT som inte har nåt gott med sig. Vi blev inbjudna till snälla "granntanten" (hon kallar sig tant men är nog runt 30) på kladdkaka, fotbolls-EM och gemytlig stämning. huset fullt med vuxna och barn. Isabelle fick köra en rosa bil, alla nöjda och glada! Snipp snapp ...


Brandbilen utanför vårt köksfönster. Här förresten, en sneakpeak på våran nya altan!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Herre jösses!! Vilken chock så här på lördagen! Tur de gick bra för er!

2012-06-09 @ 22:19:28
URL: http://minbebis.com/blogg/naathaaliie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0