Höga Kusten marathon 2012

 
I LÖRDAGS VAR det dags för Höga Kusten marathon, jag har varit sugen på att springa sträckan förut men det har aldrig blivit av. Men i år åkte vi dit, och snacka om tur, jag fick den sista nummerlappen på efteranmälan. Ställde mig på startlinjen med skräckblandad förtjusning, sägs ju vara det "hårdaste" bland marathonlopp. Nu skulle jag ju inte springa en helmara men ändock 1 mil. Hängde på i starten och hittade mig en perfekt "hare". Så de första 3-4 kilometrarna som i princip bara är uppför gick faktiskt oväntat bra. Sprang på och kunde plocka in på några vid första vätskekontrollen. Glad att man tagit sig uppför med benen fortfarande fräscha! Gick som en dans fram till ca 9 km, jag låg på 5:15 i pace typ hela vägen. Fick världens håll i en brant nerförsluta mot slutet så jag var tvungen att gå en bit och sedan ta det lugnare. *Skitbesviken* Men ... skam den som ger sig, kunde kuta på igen och kom i mål på exakt 57:00 minuter. Rätt nöjd ändå och sträckan är ju 10,55 km, en kvartsmara. 05:24 min/km blev resultatet.
 
JA JUST NÄR jag kommit uppför en backe kom regnet, precis i samma veva går Adeles "set faire to the rain" igång, det är endorfinkick!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0